Je bent gevraagd om ‘de kar te trekken’ voor een veranderproject of een verbeteropdracht. Je werkt als leraar, (bouw)coördinator of specialist in de school mee aan die verandering. En je wilt je collega’s op een onderbouwde en prettige manier meenemen in een goed gesprek hierover. Hoe ga je dat aanpakken? En wat heb je hiervoor nodig aan kennis en vaardigheden 

Deze tool geeft je handvatten om een op onderzoek gebaseerde professionele dialoog te stimuleren die leidt tot diepere en meer betekenisvolle reflectie. De verschillende kaarten bieden inzicht in de competenties en ondersteunen je bij het vakbekwaam faciliteren van dit soort gesprekken.  

Je wordt samen met je collega’s uitgedaagd om diepere vragen te stellenvraagstukken op te lossen en in samenspraak besluiten te nemen. Je vergroot hiermee het onderzoekend vermogen bij jezelf, je collega’s en de wijze waarop je als school richting geeft aan ontwikkeling 

Deze tool is een Katalysator voor veranderingJij kunt een Katalysator voor verandering zijn.

 

Vertaald en bewerkt door Naomi Mertens (MijnLeergemeenschap).

 

Uitgever: Uitgeverij OMJS
Taal: Nederlands
EAN: 7442944291220
Uitvoering: speldoos, kleur
Jaar van uitgave: 2020
Druk: 1e druk
Aantal pagina's: 32 A5-kaarten + 25 A6-kaarten

Download het inkijkje voor een beter beeld van Katalysator voor verandering.

LBBO (Beter Begeleiden) Artikel 'Hoe begeleid je lerende collega’s?'

To Top