Je bent docent in het voortgezet onderwijs en wilt graag maatwerk bieden aan je leerlingen. Daarbij wil je leerlingen graag uitdagen in hun leerproces. Hoe kun je die uitdaging vormgeven?
Deze tool biedt je veertig voorbeelden van leervragen die de leerlingen uitdaging bieden, gebaseerd op het hogere-orde-denken volgens de taxonomie van Bloom. Op elk kaartje staat een concrete leervraag in de context van een van de vele vakgebieden in het voortgezet onderwijs. Samen dekken de leervragen het brede scala aan vakgebieden in de school. Elk kaartje biedt ook ideeën en mogelijkheden tot aanpassing en verdieping. Daarnaast is helder weergegeven binnen welke categorie van hogere-orde-denken de leervraag valt.
Deze veertig kaartjes bieden jou en je collega’s houvast en inspiratie in uitdagend onderwijs voor jullie leerlingen.
Ontwikkeld in samenwerking met Esther de Boer, van Bijzonder Gewoon Begaafd.
Ook interessant: Veertig vragen voor verrijking Jonge Kind
'Veertig vragen voor verrijking Jonge Kind' biedt uitdagende vragen die je kunt inzetten in de kleine of grote kring, in de hoeken, tijdens het speelwerken en buitenspelen. De kaarten zijn te koppelen aan thema’s en sluiten nauw aan bij de belevingswereld van jonge kinderen.
Ook interessant: Veertig vragen voor verrijking PO
Veertig vragen voor verrijking PO biedt je veertig voorbeelden van leervragen die de leerlingen in het basisonderwijs uitdaging bieden, gebaseerd op het hogere-orde-denken volgens de taxonomie van Bloom.
Uitgever: Uitgeverij OMJS
Auteur: Esther de Boer
Taal: Nederlands
EAN: 6090947440452
Uitvoering: speldoos, kleur
Jaar van uitgave: 2022
Druk: 1e druk
Aantal pagina's: 40 A5-kaarten + handleiding
Download de overzichtskaart van Veertig vragen voor verrijking.
Download drie voorbeelden van Veertig vragen voor verrijking.