Gamification

Op voorraad
-
Hoe kan het dat sommige leerlingen in de klas moeilijk te motiveren zijn, maar dat ze thuis uren geconcentreerd kunnen gamen? Welke mechanismen zitten hierachter en wat kun jij hiermee in je les?
Gamification houdt zich bezig met het inzetten van spelelementen in een onderwijscontext, om de motivatie voor schoolse activiteiten te vergroten.
Gamification bevat 40 werkvormen waarin spelelementen verwerkt zijn. Per werkvorm wordt ook toegelicht hoe het spelelement verwerkt is. Daarmee kun je ze gerichter inzetten of eenvoudig aanpassen aan jouw specifieke situatie.
Doel
Inzicht krijgen in hoe je leerlingen kunt motiveren.
Voor wie?
Gamification is voor iedereen vanaf 6 jaar. De werkvormen en technieken zijn beschreven voor toepassing in het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs. Sommige kaartje zijn nog niet bruikbaar voor het jonge kind. Tegelijkertijd motiveren de spelelementen ook studenten en volwassenen. Ook volwassenen kunnen immers verslingerd zijn aan games.
Eigenschappen / Gamification
Auteur: Reinier Geurts
Uitgever: Uitgeverij OMJS
Taal: Nederlands
EAN: 6090926452421
Uitvoering: A6-formaat doosje, kleur
Jaar van uitgave: 2023
Druk: 1e druk
Aantal pagina's: 40 kaarten + handleiding
Meer informatie
Type | Spel |
---|---|
Downloads | Download drie voorbeeldkaarten van Gamification. |
Reviews

Vriend van voordeel
Bij een product met
Overige voordelen:
• Je ontvangt alle door OMJS geselecteerde nieuwe uitgaven van Uitgeverij OMJS van het huidige kalenderjaar. Verkoopwaarde is altijd hoger dan het lidmaatschap.
• Krijg standaard 10% korting op al je aankopen in de webwinkel
• Krijg standaard 10% op alle workshops, trainingen en masterclasses*
• Voorrang en/of korting op speciale evenementen zoals thema-lezingen of OMJS congressen
• Ontvang twee keer per jaar OMJS magazine
Lees meer over Vriend van OMJS
De korting geldt niet voor incompany-trajecten, studiereizen en opleidingen.
Recent bekeken producten

Gamification